Lionshuset Skjeberg

Publisert av Jarle André Thorbjørnsen den 02.06.23. Oppdatert 21.06.23.

Lions Club Skjeberg

har som mål å gjøre en aktiv innsats for å bedre forholdene i samfunnet og hjelpe dem som er i nød. Lions Club Skjeberg har rundt 30 medlemmer, og klubbens valgspråk er «Til tjeneste». Medlemmene i klubben driver dugnadsarbeid for å samle inn midler. Dugnadsarbeidet består blant annet i kakelotterier, ryddeaksjoner, dekk-skift og kunstutstillingen «Lions' kunstutstilling Sarpsborg» på Borg videregående skole hver november.

Alle de innsamlede midlene gir vi tilbake til samfunnet, bl.a. i form av støtte til barne- og ungdoms­arbeid i lokale lag og foreninger og til ideelle organisasjoner som Blå Kors, Varmestua, Frelsesarmeen og Kirkens Bymisjon i Sarpsborg. Siden stiftelsen i 1969 har vi gitt flere millioner kroner til ulike velferdstiltak i lokalsamfunnet. Lions har også et eget opplæringsprogram i barne-, ungdoms- og videregående skoler kalt «Mitt Valg». Opplegget brukes i mange barnehager, barne- og ungdomsskoler i Sarpsborg kommune, og har til hensikt å styrke selvbildet, lære åta riktige valg og forebygge rusmisbruk. «Mitt Valg» har som motto:

Det er bedre å bygge barn enn å reparere voksne.

Lions Club Skjeberg har kjøpt og ved dugnadsinnsats renovert/modemisert det gamle misjonshuset «Fredheim», og gitt det nytt navn: «Lionshuset Skjeberg». Huset brukes som møtelokale for Lions Club Skjeberg og Lions Club Borg, men leies også ut både på ukedager og i helger. Huset har moderne og rimelige lokaler for jubileer, bryllup, barnedåper, minne-stunder, konfirmasjoner, konferanser, foreningsmøter og konferanser.

Lokalt støtter vi enkeltpersoner, barne-, og ungdomsarbeid i mange ulike idretts- og kulturorganisasjoner og bidrar til kontakt mellom distriktets ungdommer og ungdommer fra andre land. Lions har også et eget opplæringsprogram i barne-, ungdoms- og videregående skoler kalt «Mitt valg». Opplegget styrker eget selvbilde og har til hensikt å forebygge rusmisbruk.

Har du lyst til å være med i dette arbeidet, ønsker både LC Skjeberg (mann) og LC Borg (kvinne) deg hjertelig velkommen!

Les mer og bestill selskapslokale ved å gå til denne siden >> LINK